Søk i fotoarkivet

Egge historielags digitale fotoarkiv

Egge historielag er i ferd med å digitalisere, tilrettelegge og katalogisere bildene som finnes i historielagets arkiv. Nå er over 4000 bilder klargjort i vårt digitale fotoarkiv. Bildene ligger i forskjellige album tilpasset enten hvor de kommer fra, hvem som har innlevert bildene eller for eksempel etter hvilken publikasjon og forbindelsen  de er brukt av historielaget.

Mange av bildene har informasjon om stedet og/eller personene som er avbildet. Denne informasjonen finnes ved å trykke på de tre prikkene øverst i høyre skjermkant og deretter «Informasjon». Hvis noen har mer informasjon om noen av bildene vil vi selvsagt gjerne høre dette.

Vi anbefaler å starte med å se på dette albumet som inneholder bildene som er arkivert i lagets fotoarkiv det siste året. For full oversikt over alle bildene som er offentlig tilgjengelig følgende lenke til startsiden for oversikt over alle albumene i arkivet: https://fotoarkiv.eggehistorielag.com

Har du bilder du vil ha hjelp til å digitalisere eller arkivere? Vi hjelper gjerne: Send oss en e-post med kontaktinfo.